راهنما تصویری ارسال آنلاین مالیات حقوق کارمند

به روز رسانی 1393/11/9

- ابتدا  وارد سامانه http://salary.tax.gov.ir شوید(همان آدرس www.tax.gov.ir و ذیل

   به نام فهرست مالیات حقوق الکترونیکی شوید ).

 شماره تماس مرکز پشتیبانی سامانه مالیات بر درآمد حقوق 35087

اگر شماره اقتصادی قدیم سوال شد و با مشگل روبرو شدید شماره ملی را به جای آن وارد نمائید

 

آموزش در ادامه مطلب

 

نکته های وردد اقلام و ارقام مالیاتی کارمندان

1-در جدول الف حقوق و مزایای شغلی در فیلد اول طبق لیست بیمه و جمع کل در فیلد چهارم اتوماتیک تکمیل میگردد و فیلد پنجم معافیت ماده 91 در فصول 30 روزه مبلغ 137782 ریال می باشد (فرمول محاسبه ماده 91 بشرح حق بیمه سهم کارمند یا همان حقوق ثابت * 7% =a سپس a*2/7=b  که عدد بدست آمده ی b همان 137782 ریال و معافیت ماده 91 می باشد )و فیلد ششم حقوق بیمه منهای معافیت ماده 91 درج میگردد .

2-جدول ب شامل لیست کشوئی و عدم استفاده از مسکن و اتومبیل خواهد بود

3-جدول ج فقط برای ماه آخر سال یا در صورتی که موارد ذکر شده برای طول سال را ماهیانه پرداخت می نمائید درج کنید و برای اسفند تیک ماه آخر را بزنید .

4-15%سهم کارکنان به نسبت سهم در فیلدسوم جدول الف

توضیح :نظر به اینکه در جدول ج قید شده موارد پرداختی جهت پایان سال (با سوال از اداره دارائی محترم شهرضا:  البته ادارات امور مالیاتی برای محاسبه مالیات ودر  این سامانه ،کل حقوق متعلقه رابه صورت سالانه جمع کرده و از معافیت و حقوق مبنای سالانه استفاده می کنند  پس درج 15 %  پاداش سهم کارکنان در جدول ج یا الف فرقی نخواهد داشت )

5-جدول د  فیلد اول جمع مانده جدول الف

فیلد دوم صفر

فیلد سوم مانده کل بدست آمده در بالای این جدول منهای ماده 84یعنی منهای 10000000 ریال

فیلد چهارم 10% فیلد سوم و مالیات قابل پرداخت خواهد بود که اگر حقوق کلا کمتر از معافیت ماده 84 باشد این فیلد و فیلد سوم صفر خواهد بود

مد نظر داشته باشید تا اطلاع ثانوی سیستم جدول د را اتوماتیک محاسبه نخواهد کرد.

به روز رسانی 1393/11/11

برای دریافت چارت راهنما برای ارسال آنلاین لیست مالیات حقوق کارمند اینجا کلیک نمائید

نکته الف-حتما قبل از ارسال لیست فهرست خطاها را چک نمائید .

نکته ب-خلاصه لیست فعلا باید به صورت دستی تکمیل و ثبت شود ولی مودیانی که با برنامه ITSبه صورت آفلاین فایل آپلود می نمایند فقط باید خلاصه لیست را چک کنند .

در صورت مشمول مالیات  بودن صدور قبض بعد از ارسال لیست میسر خواهد بود که باید در خلاصه لیست تیک نقدی را بزنید و ذخیره وسپس ارسال لیست نهایتا  چاپ قبض.

پس از تایید نهایی درصفحه (((آخرین لیستها )))) مقابل فهرست لیستها تیک خورده و مشخص است که لیست ارسال و تایید نهایی شده است .

 

 

نکته ج -برای ماه های بعد از قسمت فهرست حقوق->عملیات->کپی لیست->انتخاب ماه مورد نظر از لیست کشوئی  سایر قسمتها و لیست کپی شده و فقط مبالغ جدید ر در لیست حقوق هر کارمند و خلاصه لیست وارد نمائید و پس از دیدن خطاهای احتمالی نسبت به ارسال لیست اقدام فرمائید .


1- ابتدامطابق تصویر  وارد سامانه http://salary.tax.gov.ir شوید(همان آدرس www.tax.gov.ir و ذیل  به نام فهرست مالیات حقوق الکترونیکی شوید ).

اگر شماره اقتصادی قدیم سوال شد و با مشگل روبرو شدید شماره ملی را به جای آن وارد نمائید

 

برای راهنمائی بیشتر با شماره تماس مرکز پشتیبانی سامانه مالیات بر درآمد حقوق 35087 در ارتباط باشید .

 نکته -نام کاربری و رمز  همان است که برای ارسال صورت معاملات فصلی استفاده می کنیم و نام کاربری با شماره ملی سردفتر شروع می شود .

 

 

 

 

2-برای این کار بالای سمت راست صفحه وارد منوی خدمات -> کارمندان -> حقوق بگیر جدید شوید،  وارد صفحه مطابق شکل خواهید شد که باید مشخصات کارمندان(تکمیل قسمتهای قرمز رنگ)را وارد نمائید و این کار رابرای هر کارمند تکرار نمائید و برای هر نفر ثبت لازم است . 3-

 

 

نکته-برای مشاهده اطلاعات وارد لیست کشوئی  خدمات>کارمندان>فهرست حقوق بگیر شوید

 

 

 

4-برای ثبت  اطلاعات لیست جدید و ماه جدید طبق تصویر زیر  وارد لیست کشوئی خدمات>لیست حقوق >لیست جدید شوید و ثبت نمائید  :

 

 

 در تصویر بالا اگر توسط نرم افزارمالیات بر حقوق کارمند   نصب شده در کامپیوتر خود که قبلا سی دی به دارائی ارسال می نمودید فایلهای مورد نیاز سایت را تهیه کرده اید می توانید در این قسمت فایلهای مربوطه را آپلود نموده و نسبت به  ارسال فایلها اقدام نمائید و دیگر نیاز به تکمیل  سایر قسمتها نخواهد بود و چنانچه مشمول مالیات شده اید باید قبض را طبق چارت آخر (جزئیات لیست ->عملیات )تهیه نمائید .